jump to navigation

Alegerile. UNINOMINALE. Oare? Decembrie 7, 2008

Posted by atitudini in Politica in Romania.
Tags: , , , , ,
trackback

Eu as zice mai degraba “Alegerile POLITICE”!

Liste, listaci, sa alegem omul si nu lista etc. Vorbe. Acum vedem si realitatea. Am ales orice altceva, mai putin omul. Nu am ales nici macar lista. Am ales doar partidul.

Si din acest motiv eu spun ca alegerile din 30 noiembrie au fost mai politice decat oricare din celelalte sesiuni de alegeri.

Pana acum alegeam o lista propusa de un partid. Dar nu doar atat. Partidul X avea 30% in sondaje. Asta insemna ca primii 3 dintr-o lista de 10 primeau mandatul. Cine erau cei 3? Stiam cu siguranta. Pe unul il chema Vasile pe celalalt Ion si pe al treilea Maria (pentru political correctness). Acum, alegem un om. Partidul X are 30%. Dar nu mai stim cine sunt cei trei. Pentru ca aflam abia dupa redistribuire. UNDE ESTE UNINOMINALUL?

S-a pierdut pe drum, undeva intre ambitiile lui Zeus si negocierile din comisia parlamentara care a negociat formula legislativa in vigoare. Normal, cel care a impus in dictionar cuviantul “listaci” se spala pe maini. Nu mai are nicio responsabilitate.

Iar noi am ales politic. Doar atat. Pentru ca singura certitudine pe care o mai avem este ca cei 3 apartin partidului X. Nu mai stim cum ii cheama. Algoritmul de calcul decide cum ii cheama.

Dar eu vreau ca altcineva sa decida cum ii cheama pe cei. Vreau ca eu sa decid!

Cum pot face acest lucru? Votul preferential de lista.

Comentarii»

1. nedumeritu' - Decembrie 9, 2008

Si cam cu ce se mananca asta? Sau e o nascocire de-a ta? Ca m-am cam saturat de experiente si idei fara solutii!


Lasă un răspuns

