jump to navigation

Ridicarea masinilor in sectorul 6 – se fac amendamente!!!! Octombrie 20, 2009

Posted by atitudini in Politica in sectorul 6.
Tags: , , , , , ,
trackback

Într-un glorios final, primarul care este în sectorul 6, Poteraş, a acceptat să modifice actul normativ în baza căruia se ridică maşinile în sectorul 6, mai exact:

HOTĂRÂRE

privind blocarea/ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor/remorcilor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice din Sectorul 6 precum şi pe domeniul public şi privat de pe raza teritorială a Sectorului 6

Ataşez aici toate documentele şi aştept propuneri!!! O să urmeze o şedinţă de Consiliu Local (o voi anunţa din timp) şi poate reuşim să îmbunătăţim situaţia.

Eu sunt de părere că este necesară această activitate de curăţare a drumurilor de „tupeu”, „nesimţire” şi „indolenţă”.

Pe de altă parte, ceva în esenţă bun nu trebuie să cadă în ridicol prin proasta implementare.

Şi la fel de important, din taxele aplicate pe „tupeu”, „nesimţire” şi „indolenţă” trebuie să beneficiem noi toţi ceilalţi care aşteptăm de la administraţia locală necesarele şi mult-promisele locuri de parcare!

Deci, vă rog, puneţi-vă aici doleanţele!

Textul hotararii de Consiliu Local

Regulamentul

Caietul de sarcini

Formularele

Studiu de oportunitate

Comentarii»

1. Cristi - Octombrie 20, 2009

Acum merge post-ul

In primul rand nu e o problema de sector, e o problema generala si chiar nationala: este vorba de clasica acordare de contracte dezavantajoase pentru stat si populatie si avantajoase pentru o mana de hoti.

In al doilea rand, sunt de acord ca nesimtirea si tupeul trebuie taxate, dar de ce sa nu incepem cu nesimtitii si tupeistii autorizati?

E un inceput sa amendam hotararea S6, insa ce facem cu restul? Si acum, amendamentele mele, desi nu sunt jurist, iar la cum am vazut eu ca hotararea aia este de fapt un praf in ochi si se actioneaza doar verbal in baza ei, la justificarea legala a faptei stand o alta lege guvernamentala, mult mai ciudata si puternica:::

– daca autoturismul parcat neregulamentar nu pericliteaza si nu disturba in mod flagrant traficul rutier sau pietonal, acesta va fi doar blocat, timp de 24h, abia apoi urmand sa fie ridicat.
– ridicarea se va face de o firma autorizata care nu va putea percepe pentru aceasta operatiune mai mult decat amenda prevazuta de lege.
– depozitarea masinii se va face gratuit timp de 7 zile (daca omul e plecat din/in tara sau n-are bani sa-si hraneasca familia?)
– locurile din care se pot ridica autoturismele parcate ilegal pe carosabil sa fie insotite de placute “Atentie se ridica masinile parcate neregulamentar, pentru mai multe informatii sunati la NUMAR DE TELEFON!!!”, puse la distante de maxim 50m una de alta.
– sumele incasate de firma de ridicari masini se impart in proportie de 70% ei 30% primaria pana la 500 de masini ridicate, 60%-40% intre 500-750, 50%-50% intre 750-1.000 si 30%-70% peste 1.000, iar banii castigati de primarie din aceasta “afacere” se cheltuiesc NUMAI pentru amenajarea locurilor de parcare.
– in lipsa existentei locurilor de parcare special amenajate intr-o anumita zona, de acolo NU SE VOR RIDICA MASINI!!!

si ar mai fi cateva, printre care: cei care fac abuz de functie si bani pe spatele contribuabililor ar trebui scuipati pana li se dezlipeste jegul de bancnote de pe fruntile si cefele late de lautari ajunsi.

2. atitudini - Octombrie 20, 2009

Stiu ca astfel de probleme mai exista si prin alte sectoare si prin alte orase, dar… sa zicem ca pe mine ma arde cel mai tare de sectorul 6. In plus, in Bucuresti situatia este mult mai disperata decat in restul tarii (in ceea ce priveste nr. de masini si proportia de locuri de parcare). Cazul sectorului 6 este poate printre cele mai disperate…

In ceea ce priveste observatiile facute, consider ca este buna ideea cu blocarea, in anumite cazuri, inainte de ridicare. Nu trebuie insa lasat loc de prea mult arbitrar in lege….

La propunerea cu depozitarea gratuita, argumentul cu „omul nu are bani sa-si hraneasca familia” nu prea sta in picioare. Masina nu e un drept… Si nimeni nu e obligat sa-si ia masina daca nu o poate intretine. Din punctul asta de vedere eu as impune sistemul vestic cu taxe progresive pe lux.

Este buna ideea marcarii si mentionarii numarului de telefon de contact – el e trecut acum doar pe masinile care ridica.

In ceea ce priveste transformarea unei parti din amenda/taxa in venituri pentru primarie, pana acum nu am avut intelegere. Dar sper ca la sedinta la care se vor discuta amendamentele sa se schimbe ceva. In ceea ce priveste proportiile – nu stiu justificarea. As merge pe un raport constant care nu mai implica justificarea unora variabile.

Ideea cu destinatia fondurilor – constructia de parcari – nu cred ca mai necesita comentarii. Este cat se poate de evident si necesar.

Multumesc pentru propuneri! Sper sa gasesc intelegere…

3. Cristi - Octombrie 20, 2009

Pe blogul meu era cineva a carui masina statuse cateva zile la ILCOR sau in S1 pt ca omul nu-si daduse seama ca i-a fost ridicata. Este absurd sa platesti 30-40 de milioane pt simplul motiv ca ai parcat aiurea si nu ai fost in localitate.

Mai exista si explicatia conform careia, ti s-a ridicat masina intr-o zi in care aveai doar 1 milion in buzunar, salariul vine peste 5-20 de zile, este LOGIC sa-ti poti ridica masina de la ei si sa platesti ulterior in termen de 30 de zile sa zicem, nu ma poate obliga nimeni sa scot 10 milioane din buzunar in 24 de ore sa-mi recuperez bunul.

Proportiile sunt justificate prin prisma faptului ca „ridicatorii” nu trebuie sa faca profituri COLOSALE pe spatele soferilor, singura lor menire este sa degajeze carosabilul atunci cand masinile parcate prost incurca GRAV circulatia.

Faptul c-am parcat (fie si partial prost) 10-15 minute in fata unei farmacii sa-mi iau un medicament sa-mi aline durerea de la picior nu inseamna neaparat c-am dat peste cap circulatia orasului.

Exista cred, pe undeva prin princippile dreptului, ceva care spune ca pedeapsa trebuie sa fie proportionala cu gravitatea faptei, iar daca fapta mea este taxata de catre legiuitor cu 100 RON amenda, cum poate veni primaria sa dea dreptul unei firme private sa-mi mai aplice 1.000 RON corectie? Sa faca statul amenda standard de 500 RON, din care sa plateasca si carausii, nu sa dea o ceafa groasa din primarie dreptul altei cefe groase de pe marginea drumului sa-mi bage si mana in buzunar dupa ce mi-a sparlit masina.

E lunga povestea asta, inteleg ca sunteti consilier la S6, dezbaterea asta poate dura mult, ceea ce vreau eu sa va subliniez (pt ca observ tendinta de a face din masina un lux) este ca gravitatea unei parcari anapoda difera de gravitatea lasarii jeep-ului pe linia de tramvai sau in mijlocul intersectiei si ca o astfel de lege/hotarare trebuie data pentru descongestionarea arterelor si educarea populatiei, nu pentru imbogatirea unora si nici pentru exterminarea soferilor si posesorilor de autoturisme.

Eu va urez tuturor celor implicati in procesul decizional sa intelegeti ca nu poti pedepsi pe cineva (exagerez, evident) cu decapitarea pentru ca a parcat pe marginea drumului cand 1km in ambele directii nu exista un singur loc de parcare. Sper ca intr-o buna zi vom avea legi romanesti adaptate la conditii romanesti si nu legi ale civilizatiei adaptate la jungla romaneasca.

Va doresc succes.

4. Alexandru Marin - Octombrie 20, 2009

O mafie portocalie, nimic mai mult. Mai e un pic si scapam de ei.

5. Alexandru Marin - Octombrie 20, 2009

Crin Antonescu a ajuns la 32 % pe Bucuresti. Basescu e pe duca si Crin pe val, se pare.
http://alexandrumarin.wordpress.com/2009/10/20/sondaj-crin-antonescu-la-32-pe-bucuresti/

6. 4n4rh15tul - Octombrie 20, 2009

Aveti posibilitatea de a sti cine sunt patronii acestei mizerii numite ILCOR, ca si angajatii ei, iesiti parca dintr-un serial protevist cu satre.
Aveti posibilitatea de a trata acesti neoameni asa cum merita. Daca le sunteti vecini, lasati-i sa moara in casa fara sa-i ajutati, daca sunteti medici, gasiti intotdeauna o urgenta mai mare la pacientul de langa ei, daca sunteti functionar bancar, refuzati-le creditele si trimiteti-le executorii sa le ia casa pentru o zi de intarziere si 10 lei neplatiti la timp, daca sunteti prestator de servicii, rezervati-va dreptul de a va alege clientii, daca sunteti profesor, lasati-le copiii repetenti, daca sunteti preot, nu le ingropati decedatii fara minimum 500 lei, plus amenda ca v-au sculat din somn. Tratati angajatii primariei sectorului 6, politiei comunitare a acestuia si angajatii acestei firme electorale asa cum merita: ca pe niste ciumati.

7. atitudini - Octombrie 20, 2009

@4n4rh15tul
Nu e fraier cine cere, fraier este cine da!

Firma a cerut… Primaria a dat…

Mai e nevoie de alte explicatii? Nu ILCOR este principalul vinovat de situatiile create… ILCOR este efectul….

Hai sa mergem la cauza: Primaria!

8. Digital Elf - Octombrie 20, 2009

Hotararea consiliului este neconstitutionala. Autoturismul este un bun personal de valoare mare, orice agresiune asupra lui fiind subiect de urmarire penala. De exemplu, surprinderea foto sau video a ridicarii stergatoarelor ca si corectie de ocupare a unui loc de parcare in chiria altuia este suficienta pentru inceperea urmaririi penale.

Ridicatul masinii este furt. Autoturismul este bun personal si disparitia acestuia fara instiintare prealabila si fara hotarare judecatoreasca se numeste furt. Masina nu are voie sa dispara. Poate fi blocata pentru a se asigura plata amenzii, dar nu are voie sa dispara.

Presupunand ca in cazuri extreme o masina a blocat accesul unui spital, sau ceva asemanator de critic in care se impune inlaturarea autoturismului din calea de acces, atunci:
– Plata transportului nu are voie sa intre in obligatia soferului. Nu soferul a cerut transportul autoturismului. Cheltuiala trebuie sa revina primariei.
– Plata depozitarii nu are voie sa intre in obligatia soferului. Soferul poate doreste masina in zona unde a lasat-o pentru ca acolo are nevoie, sau poate in cel mai rau caz o doreste depozitata acasa, pe locul sau de parcare inchiriat de la ADP de sector. Cheltuiala trebuie sa revina primariei.

In plus, soferii trebuie sa suporte numai amenda politiei rutiere, nu si cheltuielile prestarilor de servicii impuse. Transportul si depozitarea sunt prestari de servicii si nu pot fi prin lege obligatorii. In plus, pentru orice prestari servicii trebuie incheiat un contract mutual de prestari servicii (intre transportator/depozitar si proprietar). Lipsa contractului si obligativitatea platii serviciilor cu amenintare de sechestru (ceea ce se face acum) cred ca se numeste abuz si cred ca intra si in categoria evaziunii fiscale, dar oricum este caz penal.

Si in ultimul rand, mai intai asiguri parcari pentru tot parcul de masini existent si dupa aceea poti ridica pretentii. „Ai spatii goale de parcare acolo acolo si acolo. Aa, nu vrei? Vrei sa parchezi in statia de autobuz? Atunci te-am ars.”

atitudini - Octombrie 21, 2009

@Digital Elf
Din pacate, nu pot fi de acord cu dumneavoastra in totalitate…

Din puctul de vedere al dreptului de proprietate, nu are rost sa va contrazic. Aceasta problema a fost de mult rezolvata in tari cu o traditie democratica si de respectare a drepturilor individuale mult superioara Romaniei. Exista cai legale de ridicare si transport al autovehiculului.

In ceea ce priveste componenta amenzii s.a.m.d., la fel, democratia a stabilit ca regula generala ca nu se poate face referendum sau alteceva similar in privinta taxelor sau amenzilor. Aici statul este „Rege”.

Principala problema apare din lipsa locurilor de parcare… Iar daca la problema asta se adauga nesimtire, tupeu si lene rezulta ceea ce avem noi pe stazi azi.

Este nu doar binevenita varsarea unei parti din taxa/amenda perceputa pentru constructia de noi parcari, dar este chiar imperativa!

9. Digital Elf - Octombrie 21, 2009

Taxele ar fi binevenite daca ar fi incasate de catre primarie. Atunci destinatia lor ar fi foarte clara. Insa, taxele de transport si depozitare sunt incasate de o firma privata, care nu asigura crearea de parcari din banii incasati.

In primul rand zonele de ridicare a masinilor trebuie limitata foarte strict, nu orice colt de strada este gatuit de parcarea in linie a unei masini. Se pot gasi intr-adevar puncte foarte vulnerabile, dar nu peste tot vorbim de situatie critica. Putem merge in tot sectorul 6 sa identificam punctele critice, si sa observam unde poate fi oportuna numai blocarea rotilor.

Pe de alta parte, parerea mea este ca primaria trebuie sa isi achizitioneze utilajele de ridicare si terenul de depozitare in regie proprie, nu sa bage bani in buzunarul unei firme private.

In ultimul rand, primaria trebuie sa faca loc pentru toti si abea dupa aceea sa treaca la masuri critice.

Atunci nu ar mai avea nimeni de comentat.

Problema este cu MODUL de punere in aplicare. De aceea este lumea nemultumita. Modul curent de aplicare este abuziv in sensul juridic si moral. Suntem o tara civilizata, dar civilizatia trebuie sa porneasca de la conducatori. Trebuie acordate mai intai sansele si conditiile optime pentru respectarea legii si atunci orice represiune poate fi justificata. Nu toti oamenii parcheaza pe unde apuca pentru ca sunt nesimtiti. Parcheaza in strada pentru ca nu au unde altundeva. Dar, repet ce-am zis mai sus, sunt intr-adevar puncte critice unde parcarea este nesimtire. Dar cu onestitate se pot identifica doar acelea.

atitudini - Octombrie 21, 2009

Da, aveti dreptate, mai ales la partea cu respectul dinspre partea autoritatilor.

Mi-am insusit observatiile si pe cele mai multe le voi sustine in sedinta de consiliu.

La un singur punct sunt in dezacord. Sunt de parere ca statul este cel mai prost administrator. Cred ca ar fi pagubos ca o primarie sa isi cumpere utilaje de ridicare a masinilor parcate aiurea. Cred ca o firma privata poate face treaba asta mult mai bine si mai eficient din punct de vedere economic.

Este adevarat ca aceasta eficienta se poate manifesta strict in directia buzunarelor firmei…. dar daca nu am incredere ca o primarie poate administra niste contracte, cum as putea avea incredere in acea primarie ca e in stare sa deruleze in regie proprie aceleasi contracte…

10. Digital Elf - Octombrie 21, 2009

Pai trebuie sa capatam incredere in primarie. Angajatii vin zi de zi la munca pentru a face o treaba buna, nu pentru a face planul la amenzi. Ca si cu politia: nu trebuie sa ne fie frica de politie, decat daca facem ceva rau; dar in acelasi timp trebuie sa avem siguranta ca politistii sunt impartiali si nu umbla dupa spagi. Astfel, cand politia ajunge sa dea o amenda sa insemne ca ai facut ceva grav.

Iar primaria trebuie sa ne faca viata frumoasa. Scopul primariei, al statului, al guvernului, este de a face viata mai usoara si mai frumoasa cetatenilor. Nu de a fura. Nu de a trage tunuri. N-a zis nimeni ca e usor. N-a cerut nimeni sa se faca peste noapte. Dar fa ceva pozitiv, sa vada cetatenii ca lucrezi pentru ei. Trebuie sa fim aliati, nu dusmani. Asa cum eu nu arunc gunoiul pe trotuar, pentru ca-mi pasa sa fie curat si frumos, asa as vrea si primaria sa aibe grija de mine.

Recunosc, s-au creat multe locuri de parcare in sectorul 6. Nu suficiente inca, pentru ca numarul de masini este multe prea mare, dar s-au creat. Insa ridicarea masinilor este inca o masura prea drastica. Mai trebuie asteptat. Mai trebuie parcari supraterane. Mai trebuie facut metrou in Drumul Taberii, ca sa mai lase lumea masinile acasa. Mai trebuie continuate parcarile intre blocuri. Mai sunt multe de facut pana la a ajunge sa se ridice masinile.

Mult succes.
Cu respect,

11. renderman - Octombrie 22, 2009

Sint naivi cei care cred ca se rezolva problema traficului prin ridicarea masinilor… in fine… daca tot vor sa ridice masinile …eu am o singura propunere : 1. Primaria sa nu faca nici o licitatie, sa mearga frumos la o firma de leasing, sa ia autoutilitarele alea si sa incasese 100% din bani. Cati bani incaseaza lunar? In cateva luni cred ca ar achita masinile si ar trece pe profit. Dar, nu-i asa, daca banii nu se duc unde trebuie, unde mai e distractia? Daca firmelor „agreate” nu le intra 70% din bani, din care o parte se duc la cine trebuie de la primarie (indiferent de sector sau partid, sint toti o apa si un pamant) , nu mai e nici o treaba, nu?

12. dan vasilescu - Decembrie 12, 2009

poterasii de la 6!!
Va semnalez si eu un abuz facut de ,ILCOR AUTO ECO, mi-au ridicat masina dintr-un loc perfect regulamentar, de pe strada Ctin Titel Petrescu, nr9; o strada cu 4 benzi, din care cele doua benzi laterale se folosesc pt parcarea de domiciliu, fara a exista indicatoare de restrictionare a parcarii.
Au trecut in procesul verbal ca masina era parcata la mai putin de 25 de metri de coltul intersectiei.Este corecta distanta, dar atunci majoritatea masinilor vor putea fi ridicate de aceste firme de produs bani, masinile in Bucuresti se parcheaza datorita lipsei locurilor de parcare pe carosabil.
Am remarcat un lucru: la parcul de unde iti recuperezi masina, majoritatea angajatilor erau politisti comunitari; inteleg ca firma de ridicare nu are mari cheltuieli din moment ce se foloseste de infrastructura primariei dlui Poteras, din bani publici…
Un lucru care este evident in sectorul 6 este fratia Dlui Poterasa cu cateva firme care au monopol.
Spre exemplu de mod de favorizare este : restaurantul Terasa Haiducului a ocupat un numar de locuri de parcare de resedinta, folosit doar pentru ei si masinile Drumet Guard, firma care se alimenteaza de la banii primariei destinati pazei parcurilor din sector. Locuitorilor li se ridica masinile caci nu au unde parca legal, iar firma asociata primariei,ridica masini, deci au afacerile asigurate.

13. EU - Decembrie 14, 2009

Daca vreti sa faceti dreptate semnati petitiile impotriva ridicarii abuzive a masinilor parcate in Bucuresti si haideti la judecata

http://www.petitieonline.ro/petitie-p48993060.html
http://www.petitieonline.ro/petitie-p20472044.html


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: