jump to navigation

Mesajul de la Copenhaga: PUNEŢI-VĂ CIZMELE & FACEŢI PROVIZII! (ep. 1) Ianuarie 13, 2010

Posted by atitudini in Diverse.
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
trackback

Mi-am făcut în sfârşit timp să mă documentez asupra rezultatelor de la Copenhaga.

Într-un cuvânt: NASOL!

O să scriu mai multe articole pe tema asta dintr-un singur motiv – este foarte mult de spus şi ar ieşi ceva kilometric şi plicitistor.

Azi voi începe cu ceva simplu. În primul rând, pentru curioşi, textul adoptat la finalul conferinţei. Are 2 pagini jumate de text în limbaj diplomatic. Adica 2 paragrafe jumate în limbaj normal. Îl puteţi vizualiza aici. Am preferat varianta originală, în engleză. Atenţie! Este atât de lemnos încât şi un tâmplar ar avea probleme cu citirea lui…

Mâine voi veni şi cu traducerea textului. Nu din engleză în română. Ci din limbajul „lor” în limbajul „nostru”.

Azi, pentru teasing, voi oferi nişte hărţi cu evoluţia preconizată a producţiei globale de cereale. Este vorba de papa şi stomac, adică ceva ce oricine înţelege…

Scenariul HadCM3 SRES A1FI raportat la anul 1990, cu considerarea efectelor cresterii cantitatii de CO2

Scenariul HadCM3 SRES A1FI raportat la anul 1990, cu considerarea efectelor cresterii cantitatii de CO2 (acesta este scenariul cel mai fierbinte)

Scenariul HadCM3 SRES B1a raportat la anul 1990, cu considerarea efectelor cresterii cantitatii de CO2

Scenariul HadCM3 SRES B1a raportat la anul 1990, cu considerarea efectelor cresterii cantitatii de CO2 (acesta este scenariul cel mai rece)

Pentru curioşi mai există şi scenariile A2a, A2b, A2c, B2a şi B2b. Toate acestea le gasiţi în „Global Environmental Change” publicat de ELSEVIER (volumul 14, numărul 1 din apilie 2004). Articolul fiind serios, este si pe bani (31,5$). Iar noi, românii, fiind ruda săracă a lumii civilizate, îl putem accesa gratis aici.

Ceea ce vedeţi în hărţile de mai sus reprezintă predicţia pe care o fac băieţii care au publicat studiul asupra evoluţiei globale a producţiilor de grâu, porum, orez şi soia. Predicţiile folosesc modelul climatic HadCM3 (cel mai avansat şi credibil model climatic global – denumirea ştiinţifică este mult mai complexă). Acest model este cel care a stat la baza documentelor publicate de IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) –  Special Report on Emissions Scenarios (SRES). Al patrulea raport de evaluare al IPCC este singurul document menţionat de acordul de la Copenhaga şi principalul material ştiinţific care a fundamentat deciziile politice luate acolo. Sper ca argumentele astea să vă convingă de seriozitatea informaţiilor.

Mai adaug că cele 4 culturi luate în calcul reprezintă ~85% din producţia mondială de cereale.

Dacă vă uitaţi pe hărţile de predicţie o să vedeţi exact ceea ce am văzut şi eu: principalele zone favorizate sunt America de Nord, Europa de Vest şi Nord, Australia, Brazilia, Japonia şi China…

Ce pot să zic? Îmi pare rău pentru Ruşi şi Indieni, dar devine evident de ce nu s-a ajuns practic la nicio concluzie la Copenhaga.

Cel mai nasol e că după culori, Românica noastră e în zona de FeCaLe în toate cele 7 scenarii, cu scăderi ale producţiei agricole de 2,5% până la 30%.

Continuăm în episodul viitor…

Comentarii»

1. CornelT - Ianuarie 14, 2010

incepeti sa invatati sa faceti focul, sa cautati apa, sa faceti rost de mancare, sa fiti dispusi sa omorati fara regrete orice…urmeaza „survival”

2. atitudini - Ianuarie 14, 2010

Sorry pentru tacerea prelungita am fost prins cu altele…

3. Dl Vucea - Ianuarie 14, 2010

„Faceti” cu caciula pe „a”?!?
Acum 10 minute, pe strada, am auzit o tinara zicind: ” a mele”.
Vai de capul nostru de romani!
Ne-am tiganizat inclusiv in vorbire si scriere.

4. atitudini - Ianuarie 14, 2010

Ar fi fost mai util si mai frumos ceva de felul următor:

Faceţi şi făceţi: Forma pentru persoana a II-a plural a modului imperativ este omonimă cu cea a indicativului prezent. Exemple: a da: daţi (indicativ prezent şi imperativ); a scrie: scrieţi; a mânca: mâncaţi. Această regulă nu are nicio excepţie. În cazul verbului a face, forma corectă pentru persoana a II-a plural a modului imperativ este faceţi.

Exemplu incorect:

„Nu pot să vorbesc eu despre mine. Întrebaţi-i pe colegii mei. Mergeţi la Iaşi, la Cluj, făceţi un sondaj de opinie dacă vreţi să vă convingeţi!” (site Gândul.info, „Marian Vanghelie: Peste 10 ani, voi fi cel mai puternic în România, 15 mai 2009)

Forma corectă: faceţi

Dar pentru ca ne-am tiganizat atat de profund, chiar si corectarea greselilor se face tiganeste…

Din fericire, blogul meu nu e rasist…

5. atitudini - Ianuarie 14, 2010

@Dl Vucea
L-am corectat! Esti mai fericit? Dormi mai bine?

Apropo, mie, in 3337 de caractere, mi-ai gasit o greseala.

Matale, in 177 de caractere ai 3. Nici macar numele nu esti capabil sa ti-l scrii dupa regulile pe care tot matale le invoci.

Stiu ca dupa prescurtari se pune punct. Doar daca parintii matale au avut un simt al umorului iesit din comun si te-au botezat „Dl” se scie fara punct. In varianta (mult mai probabila), in care „Dl” este prescurtarea de la „domnul”, atunci se scrie „Dl.”.

Te las sa iti gasesti singur celelalte 2, desi nu am si asteptari ca ti le-ai gasi…

Spor, si sa mai treci! M-am distrat cu tine!

6. octavpelin - Ianuarie 14, 2010

Nu stiu cine o sane scoata din acest triunghi al Bermudelor,o zi placuta!

7. Acelasi - Ianuarie 31, 2010

mwhahahahaha,
era evident cum America, Canada și china .. vor evolua rapid – acolo statu fascist stie cel mai bine cum se face agricultura!!!
NU VA MAI LASATI MANIPULATI DE PSEUDOHARTILE ASTEA! Trezirea!

PS: Octav – atat timp cat asteptam pe altcineva…o sa ramanem acolo.


Lasă un răspuns

