jump to navigation

Am un nou scop în viaţă: VREAU SĂ AJUNG CETĂŢEAN DE ONOARE! Februarie 16, 2010

Posted by atitudini in Doar malu' Dambovitei.
Tags: , , , , , , , , , , , ,
trackback

Nu contează unde. Aici, acolo, peste tot. Doar să fiu numit cetăţean de onoare!

De ce?

Păi ce poate fi mai frumos în viaţă? Bagi mâna la borcanul cu miere şi 25.000 de oameni strigă într-un singur glas: ne mândrim cu tine!

Credeam că popii zburători, EBA la Bruxelles, flacăra violet & vrăjitoarea Cireşica – toate acestea şi alte câteva reprezintă o culme a penibilului şi ridicolului mioritic. Ei bine, NU! Realitatea, prebuna şi neiertătoarea realitate, ţine să mă contrazică.

Ieri, cei 14 consilieri locali ai PD din Râmnicu Vâlcea au decis că cea mai bună răsplată pentru un primar condamnat la trei ani şi jumătate de bulău pentru fapte de corupţie, printr-o decizie definitivă de instanţă, este acordarea titlului de „CETĂŢEAN DE ONOARE”.

Azi, secretarul general al PD Vâlcea explica (în direct, la Realitatea FM):

Este o iniţiativă a cetăţenilor. Peste 25.000 de cetăţeni au venit şi au semnat şi au cerut acest lucru.

La întrebarea: care cetăţeni, cum s-au auto-organizat, cine a avut iniţiativa etc. răspunsul a fost:

Sunt foarte multe organizaţii neguvernamentale care au avut această iniţiativă civică.

Bomboana de pe colivă a fost însă răspunsul la întrebarea: dar ce organizaţii au avut această iniţiativă, numiţi măcar una:

Nu pot.

Bănuiesc că tot acest circ, ce are în mod evident acordul preşedintelui PD (Micul Boc), atât în calitate de preşedinte de partid cât şi de Prim-Ministru care numeşte prefecţii (cei care constată / nu vor să constate încetarea mandatului de primar), este în acord cu:

  1. reforma statului
  2. reforma clasei politice
  3. lupta impotriva coruptiei
  4. respectul faţă de lege

Toate acestea, medalii agăţate cu vorbe în pieptul PD şi al adevăratului preşedinte al partidului – Traian Băsescu. Din păcate, după dispariţia luciului iniţial s-a dovedit că materialul din care medaliile au fost confecţionate este unul ieftin şi urât mirositor: fecale vechi, întărite, bolşevice. După miros şi aspect acest lucru este acum evident.

P.S. Aştept şi reacţia aleşilor locali ai PNL. Cred că sunt cei mai în măsură să exprime un punct de vedere. O lipsă de reacţie riscă să compromită întregul set de valori al societăţii pentru încă o generaţie de acum încolo!

P.P.S. Nu sunt singurul care simte la fel. Cred că titlul devine tentant şi pentru Sictireanu, Lucian Vulpe, Mihai Voicu, Povestea fara sfarsit, Virgil Burla, Florin Lazar, Protestez, Madworld, Marcus, Irina Bacaoanu, Rational Idealist şi lista creşte…

Comentarii»

1. krossfire - Februarie 16, 2010

Gutau a mers pe sistemul Johannis/Liviu Negoita : ”imi iau partea dar fac si pentru oras”. Valcea arata de X ori mai bine decat orice sector bucurestean. Munca pentru asta a inceput cu primarul Zamfirescu si cu banii castigati in urma Eclipsei din 99 (Orasul Eclipsei, etc). Un Vanghelie dispune de un buget similar iar sectorul lui este o calamitate a naturii, mai ales pe timp de ninsoare. In articolul meu mai vechi am explicat care-i baiul cu sustinerea populara.

In atare conditii, oamenii l-ar fi putut vota/sustine doar ca in momentul in care se stia la nivel general ca-i vinovat, decoratia vine ca o sfidare de ultima speta.

Altfel, asta nu-l scuza de magarii. Se stia ca omul e corupt pana sa fie prins cu mata in sac doar ca alternativele erau mai nasoale. Inainte de Gutau, vreo patru ani s-a lafait ca primar Sabau, un fin reprezentant PSD care a trecut de la Dacia 1300 la trei masini nemtesti si care a pierdut recordul de cel mai curat oras, record castigat de amintitul Zamfirescu.

2. atitudini - Februarie 16, 2010

@krossfire
De acord. Nu sunt ipocrit. Si nici nu il acuz pe Gutau.

Infinit mai vinovat este anturajul. Cum poti ca in conditiile in care s-a ajuns deja la condamnare definitiva sa fortezi nota pana la declararea personajului „CETATEAN DE ONOARE”.

Ca tot ai zis de Vanghelie… A zis o data: nici sa furati nu stiti. Daca tot a fost prins, de naiba il mai tin in brate? Se umplu toti de fecale… Si fecalele astea se duc mai departe. Ce sa inteleaga ala de pe strada, sau cineva aflat la varsta consolidarii valorilor? Ca e bine daca bagi mana. Nu ti se intampla nimic… Mai mult, lumea ajunge sa te aplaude daca „imparti prada”…

3. LuciAn90 - Februarie 16, 2010

Este posibil .. de ce nu .. pentru ca toti valcenii striga in gura mare ca Gutau a facut Valcea fumoasa.Dar cum? Simplu, s-a imprumutat o groaza de bani care vor fi recuperati de la aceleasi persoane care l-au vrut ” Cetatean de Onoare „. Eu nu stau in municipiu, dar si in localitatea mea se intampla acelasi lucru deoarece exista primar PD-L. Atata timp cat sunt la putere, ei profita si fac ce vor.

4. octavpelin - Februarie 16, 2010

Aceasta-i pecetea localitatii un infractor?!,o zi minunata 😦

5. Vladimir Ionas - Februarie 16, 2010

Daca tot locuiesc in Sectorul 6, o sa fac o scrisoare deschisa pe aceasta tema. Si o petitie. Daca reusesc sa strang 25.000 de semnaturi (sau cate or fi nevoie) vin la Poteras si ii spun sa te numeasca cetatean de onoare. K????

6. Micawber - Februarie 16, 2010

Inteleg ca in consiliul local reprezentantii PNL au votat voios pentru acordarea titlului de cetatean de onoare primarului condamnat definitiv. Asa ca sa nu mai indrazneasca d-lor sa se planga ca o fi sau ca o pati 🙂

7. atitudini - Februarie 16, 2010

@Vladimir
Ma simt magulit…

8. atitudini - Februarie 16, 2010

@Micawber
Gresit!

Au fost 14 voturi pentru si 7 abtineri. PD-ul are 14 voturi pentru, PNL si PSD au restul, adica abtinerile.

Acum, diferenta intre vot negativ, pozitiv si abtinere… depinde de la caz la caz. Ca sa ma pronunt ar trebui sa citesc stenograma.

9. atitudini - Februarie 16, 2010

@Octav
Locuitorii sunt cel mai putin vinovati. Chiar daca PD-ul anunta ca are 25.000 de semnaturi.

Ei s-au bucurat ca „s-a facut ceva” si pentru ei.

Vina e la capul pestelui…

10. Ligia - Februarie 16, 2010

Ha, ha, ha. Very funny. El chiar a facut ceva ptr Valcea. Stiu din vazute si nu din auzite. Tu ce ai facut ptr sectorul 6 macar? Oricum succes! Desi…

11. iris - Februarie 16, 2010

Hai noroc. Ti-a ramas si tie pe creier primarele de la valcea? ca eu le citesc in faptul diminetii si azi n-a intrat cafeaua pe calea digestiva. Da’ cu Base ce ai ca aici ma ofensez

atitudini - Februarie 16, 2010

@Iris
Ce am cu Base? Nimic! Absolut nimic!

Cu ce face el… asta e alta poveste. Dar ca sa nu ne consumam in argumente degeaba, sa o luam asa:
– gandeste-te ca PD-ul il cheama pe fata la sedinta comisiei de statut a PD. Chestie complet aiurea. Ce legatura are presedintele tuturor romanilor cu sedinta comisiei de statut a unui partid.
– gandeste-te ca daca asta e pe fata, ce se poate face fara stiinta tuturor (in materie de luare la cunostinta si decizie)
– dupa cele doua de mai sus, zi-mi un lucru: tu chiar crezi ca Base nu e la curent si nu si-a dat acordul pe chestia de la Valcea? Zi-mi ca da, si nu mai zic nici pâs…

12. iris - Februarie 16, 2010

🙂 tinem legatura

13. demirel spiridon - Februarie 16, 2010

democratii se folosesc fara rusine de asa zisul sprijin al societatii
civile. organizeaza sistematic adunari spontane in centrele oraselor,
strang semnaturi sub acoperirea unor ong-uri inexistente etc. faptul
ca semnaturile stranse de trimisii partidului au ajuns sa „sanctifice”
un infractor, nu e vina omului care a semnat. este vina politicienilor
care, fara nici o urma de bun simt, ajung la actiuni penibile pe care
le legitimeaza facand trimitere la oameni

14. atitudini - Februarie 16, 2010

@Ligia
Ai ramane uimita…

In primul rand NU AM FACUT NIMIC RAU. Si crede-ma conteaza.

In al doilea rand nu m-am atins de un leut din buget. Si la fel, conteaza.

In al treilea rand, mi-am facut datoria, pe cat m-am priceput: consiliu, comisii, scoli, biserici, audiente, amendamente, proiecte intregi, interpelari. Toatea astea tin de atributiile parlamentului local.

Dar mi-as fi dorit sa fi facut de 1000 de ori mai mult. Da, este loc sa fi facut si de 1000 de ori mai mult.

Tu de ce nu te bagi? Este posibil pentru oricine.

Si inca o intrebare: in ultimele 12 luni, de cate ori ai pus mana pe telefon sa sesizezi o problema unui consilier local dintre cei pe care i-ai votat?

P.S. numerele sunt publice, pe site-ul primariei… Macar de curiozitate vezi: iti raspunde alesul local la telefon? Si daca raspunde, ce face mai departe? Este un exercitiu democratic care ar trebui practicat de toti, macar o data pe an… Fara suparare!

15. iris - Februarie 16, 2010

Iti inteleg supararea si s-a intamplat ceva la care nu te gandeai: Bunicuta va paraseste. Se retrage in plina glorie. Asa matusalemic cum e, observ ca a rupt multe inimi. Cat despre Rm. Valcea…nu cred ca neaparat presedintele tarii ar trebui sa aiba cunostinta . Dar n-ar fi exclus.

By the way: nu prea e locul meu pe aici.

atitudini - Februarie 16, 2010

@Iris
Nu pe mine. Nu pe noi. Ilici paraseste PSD. Eu sunt PNL. De vreo 15 ani… Nu am fost nici comandant de vas comunist, nici emanat FSN-ist de revolutie, nici FDSN-ist reformat, nu am dat drumul la trenurile cu mineri spre bucuresti, si nici PD-ist nu am fost. Nici macar PD-L-ist. Nu am spus niciodata ca autostrazile sunt un moft. N-am furat in plina strada si nici copii nu am batut in plina strada.

Dar, cu toate astea, oricine e liber sa-si exprime o opinie argumentata aici. Chiar si neargumentata, dar in astfel de cazuri sa nu se astepte la prea multa atitudine crestineasca….

Oricum, multumesc pentru ganduri si comentarii.

16. iris - Februarie 16, 2010

N-ai pt ce. Dar sa stii ca atitudinea vanitoasa nu e cine stie ce crestineasca. Te-am salutat. Joaca Milan-Manchester.

17. Toni - Februarie 17, 2010

Mă oboseşte să citesc toate aberaţiile oranjaţilor.
Eu ştiu că Vâlcea a fost, dintotdeuna, un model de civism, curat, civilizat, european. Şi nu s-a degradat, ca alte oraşe ale României, dimpotrivă. Nici nu avea cum, de fapt. Nu intru în amănunte socio-economice.
Că unul dintre şmecherii din primărie n-a fost şmecher, e treaba lui. Că mafiocoruptocraţia portocalie are tupeul să iasă-n faţă cu 25000 de şmenuri falsificate, e treaba noastră.
Am mai văzut asemenea liste. Nu mai demult de 2008, de la listele de susţinere măsluite în favoarea viitorului primar al capitalei, dr. Sorin Oprescu!
Ce păzesc cosilierii locali din coaliţia anti-oranj?! De ce lasă o asemenea aberaţie anti-democratică să iasă la presă?!
Mâine-poimâine ne trezim cu liste de peste 100.000 de semnături, de data asta absolut autentice, de susţinere (ce-o fi aia?!) a tuturor şefilor de clanuri mafoite aflaţi, temporar, după gratii!
Nu dau nume, că nu de publicitate au ăia nevoie!
Adică o contestare a justiţiei făcută de partidul aflat la guvernare!
Există o aberaţie mai mare ca asta?! O instigare mai făţişă le anarhie, la „revoluţia portocalie a statului” (ştim noi ce-i aia!), la desfiinţarea statului de drept?!
Aşa că, ce naiba faceţi, aleşilor?! Ăştia neimplicaţi în cangrena oranj?!
Cine aţi vrea să vină şi să facă ordine. Şi dreptate. Şi…
În fine, cred că nu e greu de priceput!
Cât priveşte restul, e în afara subiectului şi asta e. Jucăm după reguli, sau nu. Acum da.

atitudini - Februarie 17, 2010

@Toni
Stai linistit. Nu raman lucrurile asa. Eu cel putin, in limita posibilitatilor mele, ma zbat. Nu promit nimic, dar incerc.

Daca se concretizeaza ceva, te anunt. Daca nu… ai toata libertatea din partea mea sa crezi ce vrei fara sa te pot contrazice.

Merci de interes!

18. plano10 - Februarie 17, 2010

De pe eceleasi principii ale organizatiilor neguvernamentale… anonime… acum se strang semnaturi pentru initierea unui referendum local de dizolvare a Consiliului Local care a avut nesimtirea sa trimita onoarea celor de dupa gratii.

19. Toni - Februarie 17, 2010

Mulţumesc pentru speranţe!
Cât priveşte libertatea pe care o am să cred ce vreau, nu văd cu ce m-ajută…
Aş negocia niţică libertate pe niţică putere, dar nu cred că ajută nici asta…
Poate ajută să mă rog, că tot e miercurea cenuşii…
Oricum, mă bucur că suntem de acord. Ceva trebuie făcut!

20. Po(a)nta « Cuib de mitralieră - Februarie 17, 2010

[…] Am un nou scop în viaţă: VREAU SĂ AJUNG CETĂŢEAN DE ONOARE! […]

21. Ligia - Februarie 17, 2010

Domnule Atitudini, daca esti precum zici om cinstit, toata stima si respectul. Ma bucur daca mai sunt si oameni cinstiti in Romania, ptr ca eu sunt furata si cand cumpar paine. Cum? F. simplu. Metoda simpla si ingenioasa. Sub aparenta unei corectitudini desavarsite. La casa unde platesc se elibereaza bonuri… nefiscale, adica pe probe. Asta in conditiile in care garda trece mereu sa-si ia partea. Unde sa te plangi?

Cat despre alesul local, acolo chiar n-am nici o sansa. E primarul care este, Marean Vanghelie. Cred ca nu este cazul sa spun ca nu l-am votat. Dar s-a ales. M-am saturat de dat telefoane. Am sunat cand s-a asfaltat strada. Si cu ce m-am ales? Cu nervi, cu trotuarul si nivelul strazii mai ridicat decat nivelul curtii si cu borduri inalte ca sa ma chinuiesc sa bag masina in curte (cand le-am zis sa le puna mai jos mi s-a replicat ca ce masina are roti de trotineta?), pentru ca nu am scos bani din buzunar ca sa dau sa decoperteze, sa fie asfaltul la acelasi nivel cu cel de dinainte de asfaltare, asa cum au facut unii vecini, care acum beneficiaza si in curtile proprii de acelasi asfalt care este si pe strada. Am sunat si acum o saptamana ca sa vina cineva sa deszapezeasca strada ca in urma ploilor si a topirii zapezii apa din strada imi intra in curte. Am primit raspunsuri seci ca si nu stiu unde este la fel, ca da am dreptate, ca vor trimite pe cineva. N-am vazut sa treaca nici un utilaj. Acum trebuie sa investesc eu o suma considerabila ca sa inalt curtea, ca edililor nu le pasa. Marean trimite scrisori frumoase, ca va face si va drege, ca va incheia contracte de deszapezire. Probabil ca la vara. Acum are probleme cu PSD-ul.

Asa ca, preocupare am avut, dar fara nici o sansa de izbanda. De fapt stiam rezultatul dinainte de a da telefon, dar se pare ca eu mai cred in minuni.

22. rhorvath - Februarie 17, 2010

DESCONSPIRAREA SOBOLANULUI ROSU VLADIMIR TISMANEANU !
Am inceput publicare primului articol din serialul de 12 articole despre agentul Volodya Tismaneanu. Sper ca cititorii sa-l urmareasca saptamanal pe blogul meu. http://devanewyork.blogspot.com/ ( Va fi postat in fiecare Duminica.)
Seria se bazeaza pe documente noi , din surse demne de increderea .
Se scoate in evidenta faptul ca rasputinul actualului presedinte, a fos nu numai agent al securitatii ci si agent sovietic. Sprijinul logistic fiind asigurat de una din cele mai periculoase organizatii teroriste internationale.
In decursul anului care a trecut am incercat fara succes sa atrag atentia autaritatilor despre activitatea lui Vladimir Tismaneanu. Plicul meu cu documente
a fost refuzat de Ambasadoarea Romaniei la ONU Simona Miculescu, la care am avut o audienta.
Dansa a refuzat sa se uite la documente, precizand ca in cazul in care descid plicul
compromitator audienta mea a luat sfarsit. Sa refuzat deasemenea scrisorea
mea adresata presedintelui Romaniei.
Sper ca la sfarsitul serialului Traian Basescu sa apara la televizor si sa-si ceata scuze poporului Roman. Despartirea de comunism nu se poate face cu comunisti si cea de securitate cu securisti. Este cum ai pune in fruntea unui tribunal international care judeca pe nazisti un comandant SS.
Robert Horvath Deva cineast USA
http://devanewyork.blogspot.com/
http://www.devagallery.com/

23. iris - Februarie 17, 2010

Vedeti ca e Paunescu la Nasul. Sariti ca nu mai prindeti pledoarie comunista.

24. Sfaturi pentru activiştii oranj « Ioan Usca - Februarie 18, 2010

[…] Atitudini […]

25. Athanor (II) « Gabriela Savitsky - Februarie 18, 2010

[…] Atitudini […]

26. claudiunitisor - Februarie 20, 2010

Daca consilierii te plac, ORICE se poate 🙂

27. Radu Dumitrescu - Martie 10, 2010

Ciudat cat de multi indivizi „cu atitudine” sunt pe acest blog. Mai radfirati, domnilor si doamnelor, ca se simte cum va dati cu parerea aidoma datului cu batu-n balta. Interventia mea vizeaza „cazul Gutau”. In intrecul dosar penal, nu exista nici cea mai mica dovada a vinovatiei sale. Pe acest fond ( citat din sentintele de achitare: „…nu exista nici o dovada a existentei fapte lor incriminate prin rechizitoriu”), Gutau sta la puscarie NEVINOVAT. Condamnarea sa este dovada ca lupta dintre Justitie si tandemul reformator Basesu-Macovei nu a incetat. S-a vrut a fi un semnal transmis romanilor ca in tara lor Justitia este mai presus ca Legea. Un sfat pentru toti „intelectualii” specializati in datul cu parerea: GASITI PE GOOGLE „DOSARUL GUTAU”. Consultati-l si veti vedea ca primarul a fost trimis in judecata pentru luare de mita sub forma pretinderii. Care pretindere nu rezulta de nicaieri. Flagrantul a fost la viceprimar (care nici in cazul lui nu este flagrant!), iar Mircea Gurau nu a fost de fata si nici nu a pus mana pe bani. Viceprimarul a declarat ca Gutau nu stie de ce a facut el si nici nu are vreo vina. Asa ca, domnilor „intelectuali”, rapiti-va 10 minute din activitatea diurna, cititi dosarul si daca va mai duce mintea la „datul cu batul in balta”, ganditi-va ce a spus Mantuitorul cu referire la datul cu piatra… Nu stiu de ce suntem noi, romanii, ingaduitori cu prostia, lenea si blasfemia… Oooo, Inchizitia!!!

28. atitudini - Martie 10, 2010

@Radu Dumitrescu
Stiu! Nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i pute!

Toate instantele succesive care s-au pronuntat cu „vinovat” au fost oarbe de nu au vazut ce spui tu…

Asta inseamna ca iar ajungem la CEDO si pierdem ca tara, nu?

29. Radu Dumitrescu - Martie 12, 2010

• pentru individul cu intelectul defect, cel care a scris la nr. 28/10 martie 2010

Care instante succesive s-au pronuntat cu „vinovat”, in Dosarul Gutau-Dicu? Baiete, nu ai tinut cont de sfatul de a cauta dosarul pe Google si iar te trezesti vorbind singur… Vad ca esti foarte productiv pe net, dar te manifesti ca un repetent in ceea ce priveste existenta vietii tale inutile. Nici o instanta penala, pana la ICCSJ nu s-a pronuntat cu „VINOVAT”, impotriva celor doi. La Tribunalul Alba Iulia, la Curtea de Apel Constanta si presedinta completului de la Inalta Curte de Casatie au specificat ca „nu exista vinovatie in cauza”, exonarandu-i de raspunderea penala. Doar doi judecatori, de la ICCJ au hotarat ei ca exista vinovatie, dar de peste 50 de zile, de la pronuntarea sentintei, nu si-au mai gasit timp ca sa se justifice, sa inteleaga toata lumea ce probe din dosar le-a influentat constiinta juridica, emitand hotararea care trebuia redactata de atata timp. Din cei doi „inamovibili”, judecatoarea Stanciu a fost rasplatita de CSM cu nominalizarea ei in prima functie a Curtii, in locul ciudatei Lidia Barbulescu, refuzata la promovare de Traian Basescu. Daca vei intelege ce ti-am scris, vei putea spune prietenilor de iti este usor somnul prostiei in care te scalzi. Intelectualule…

30. atitudini - Martie 12, 2010

@Radu Dumitrescu
Sa inteleg ca ti-ai luat partea si te mustra constiinta sau nu ti-ai luat partea si iti arde buza ca nu ti-o mai iei?

Nasol… sa te gaseasca arestarea asa, in mijlocul afacerii, cu partea neluata. Iti cam strica apele financiare, nu?

Poate daca vorbesti cu urmatorul primar si ii explici… nu stiu… incearca si tu!

31. Radu Dumitrescu - Martie 12, 2010

Pe tine nu te doare nici macar prostia. Devii ridicol. Daca asta este ATITUDINEA ta, ce sa ne mai miram de invatamintele ce le pot trage cititorii. Repet intrebarea: cunosti sau nu cunosti adevarul din cauza ce o terfelesti?… Stiai ca nevasta lui Adrian Paunescu, la Rm.Valcea, prin stramutarea dosarului sau penal, a luat o condamnare cu suspendarea executarii ei, pentru ca a omorat numai trei oameni intr-un accident de circulatie? De te nimereai si tu pe acolo, al patrulea, era, sigur, condamnata cu executare. Asta, asa, pentru tine, ca, ageamiu cum esti, nu avea cine sa insiste asupra aflarii adevarului!

32. De ce? « Un blog cu atitudine - Aprilie 18, 2010

[…] cu susul în jos prin ieresponsabilul gest al consilierilor locali PD de a-l declara “cetăţean de onoare” pe primarul Mircia Gutău, exact când acesta devenea “beneficiarul” unei […]


Lasă un răspuns

