jump to navigation

Facebook, Twitter – au vreun rost în politica românească? Aprilie 14, 2010

Posted by atitudini in Diverse.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Particip zilele astea la un workshop pe tema comunicării politice în „era IT”.

Şi o să discutăm şi despre faimoasele Facebook şi Twitter. Din păcate, eu vin cu câteva idei preconcepute legate de cele două menţionate. Şi ideile mele preconcepute nu sunt deloc favorabile unor investiţii prea mari de resurse în Facebook/Twitter…

Îmi aduc aminte că din punctul ăsta de vedere mi-a luat ceva timp să mă conving şi asupra utilităţii blogurilor… Asta şi din cauză că am avut impresia la început că blogurile sunt bloguri. Abia apoi mi-am dat seama că blogurile nu mai sunt bloguri de mult timp.

În ceea ce priveşte websiteurile nu am avut niciodată dubii…

Citeam mai deunăzi pe blogul lui Dragoş Dehelean (una dintre puţinele persoane cunoscute de mine, cu experienţă şi expertiză atât în partea de comunicare cât şi în partea de comunicare online) despre eficienţa mesajelor în „social media” şi cum poate fi determinată această eficienţă.

Chiar şi pe blogul lui Dragoş (care apropo se numeşte Puterea Comunicării) subiectul este foarte „subţire”. Adică nu prea a scris pe tema asta. Mult despre blogging şi cred că este printre primele postări pe tema Facebook – Twitter.

Cred că este momentul să fie abordat subiectul la modul „profi” şi în România. Mai ales după ce deja am fost expuşi la mesajele venite despre campania lui Obama dusă puternic în mediu web 2.0, despre experienţa Republicii Moldova în influenţa Twitter asupra unor evenimente politice şi poate chiar experienţa „Remus Cernea„.

O să revin cu informaţii în zilele următoare.

Până atunci îi invit pe cei cu mai multă experienţă în domeniu să îşi expună ideile şi informaţiile aici, poate adunate facem de un manual introductiv pe tema asta. Dintre cei pe care îi cunosc, nominalizez pe Achilianu, Lilick, Blogatu (care chiar organizează în Craiova o întâlnire pe tema asta), Codrin Scutaru, Dispecer, Marius Mina, PeSurse, Roxania, Vania, Dragoş Dehelean, Gabriela, Alianţa Dreptei, CodexPoliticUS, Varujan Vosganian, Zoe Petre, Băiatul Ciudat şi, bineînţeşles, Şuţu.

Comentarii»

1. Vania - Aprilie 14, 2010

N-am prea mare experienţă în Facebook şi Twitter, şi nici nu le acord cine ştie ce atenţie…

2. Ar trebui … « Gabriela Savitsky - Aprilie 14, 2010

[…] lui Cristian Lisandru, Paul G. Sandu, Simion Cristian, ISU, Dumitru Agachi, Nea Costache, Atitudini, Mickael Eon, Presa în blugi, Caius, Dan Pătrașcu, Black Angel Costel, […]

3. Dragos Dehelean - Aprilie 14, 2010

Eu am mai dat mai demult o idee:

http://www.dragosdehelean.ro/2009/01/27/participare-politica-si-bloguri/

De atunci, cel putin la PNL am vazut ca a fost chiar pusa in practica.

O sa ma gandesc si la tema data de tine. Pana acum nu am scris mult despre Facebook si Twitter, pentru ca erau prea noi ca sa am acces la niste concluzii suficient de solide.

4. octavpelin - Aprilie 14, 2010

Manuel,au un rol important in politica romaneasca,PDL asa a facut prin portocalii sai de pe facebook si twitter sa castige alegerile,o zi minunata !

5. Baiatul Ciudat - Aprilie 14, 2010

n-au nici un rost … mofturi :)))))

6. atitudini - Aprilie 14, 2010

@Dragos
Am vazut si titlul respectiv. Eu vreau mai multe despre Facebook si Twitter. Aici este o zona noua. Pe parte de bloguri, este adevarat, oamenii s-au miscat… Cel mai bun exemplu este „Ministru-Prim Ministru-Blogger”.

7. Dragos Dehelean - Aprilie 14, 2010

@octavpelin: asta as fi subliniat si eu – mobilizarea pe care o fac pe seara PDL-istii in randurile „talibanilor”.

8. atitudini - Aprilie 14, 2010

@Octav
Eu vreau sa stiu cum. Blogul este interactiv. Facebook-ul nu prea. Twitter si mai putin…

Facebookul, din punctul meu de vedere, este un website caruia ii spui altfel. Singurul lucru in plus este partea de „comunitate”, „interlinkuirea”.

9. atitudini - Aprilie 14, 2010

@Vania
Poate tocmai de aia vreau sa stiu mai multe. Si eu sunt cam in aceeasi situatie…

@Octav
Asta cu castigat prin „portocalii sai de pe facebook si twitter” ramane de demonstrat. As fi chiar bucuros sa aflu ca e asa…. Ar insemna ca e util si poate fi folosit!

@Baiatul Ciudat
Si asta ramane de demonstrat….

10. Florentin (ATP)-admin 20 x Schindler - Aprilie 14, 2010

Daca as avea experienta as aface recomandari. Pana mai cresc putin, prefer sa ma tin la distanta…

atitudini - Aprilie 15, 2010

@Florentin
Si eu vreau sa invat…

11. Comentarii la Apocalipsa – 20 « Ioan Sorin Usca - Aprilie 15, 2010

[…] mie de ani: „ca în tot cuprinsul Apocalipsei, există cifre şi numere cu valoare simbolică […], care nu […]

12. Retelele de socializare(2) | Achilianu - Aprilie 15, 2010

[…] Written by achilianu (online) on April 15, 2010 – 12:15 am Respectabilul domn de la Atitudini mi-a adus aminte, involuntar as zice, despre dorinta mea ascunsa de a continua un pic postul […]

13. delia mihalache - Aprilie 15, 2010

Nu stiu daca au vreun rost in politica romaneasca (unde neaparat ar avea rost mai multa eficienta si reponsabilitate) dar sigur au un rol important in COMUNICARE si CONECTARE. De ce? Pt ca oricat de putin timp ai avea ca sa citesti/ sa scrii pe blog(uri), e mai usor sa intri pe propriul profil de Facebook si sa vezi updatate toate postarile ”prietenilor”. Poti sa le citesti ”in diagonala” si sa aprofundezi doar ce te intereseaza, plus ca poti distribui/ posta si tu imediat. Deci, FB e accesibil, rapid, vizibil, eficient. Mie mi-ajunge FB, Twitter-ul nu-l folosesc si n-am nici blog. Spor la treaba!

atitudini - Aprilie 15, 2010

@Delia
Merci de feedback. Este util si informatii de acest fel caut.

O sa incerc sa mai adaug si eu date…

14. Săptămână nebună, nebună de tot « Ivydesign - Aprilie 18, 2010

[…] sunt datoare lui Atitudini cu un articol pe tema comunicării politice în era “IT”. Da, se poate face atâta timp cât exista un set de oameni cu cap care pot transmite informaţiile […]

15. Săptămâna nebună, nebună de tot « Ivydesign - Aprilie 18, 2010

[…] sunt datoare lui Atitudini cu un articol pe tema comunicării politice în era “IT”. Da, se poate face atâta timp cât exista un set de oameni cu cap care pot transmite informaţiile […]

16. Ce bloguri de politicieni citiţi? « Un blog cu atitudine - Iunie 7, 2010

[…] Subiectul, sub forma influenţei pe care încep să o aibă blogurile şi noile mijloace ale WEB2.0 în zona politicului, m-a preocupat şi pe mine (Facebook, Twitter – au vreun rost în politica românească?). […]


Lasă un răspuns

