jump to navigation

Şi a fost „Ziua Pământului”… Aprilie 24, 2010

Posted by atitudini in Atitudini.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Nu am vrut să scriu pe tema asta înainte deoarece eram curios cum este să scrii o dată din perspectiva celui care rămâne după petrecerea celui sărbătorit să facă bilanţul, dar să şi spele vasele, strângă cioburile, arunce gunoiul etc.

În primul rând, ce zice prietenul nostru al tuturor, nelipsitul Google:

Rezultate Google: expresie exactă, perioada 1 martie 2010 - 24 aprilie 2010, in romana

Rezultate Google: expresie exactă, perioada 1 martie 2010 - 24 aprilie 2010, in romana

Nu foarte bine, nu? Dacă mai adaug opţiunea de a-mi da doar rezultatele din bloguri, ciudat dar se îmbunătăţeşte situaţia:

Ziua Pamantului - reflectată în bloguri (2010)

Ziua Pamantului - reflectată în bloguri (2010)

În schimb stăm mai prost dacă cerem doar „ştirile” Google pe această temă  – doar 99 de rezultate.

Dacă înlocuim în Google „Ziua Pământului” cu „Earth Day„… ~145.000.000 rezultate vă spune ceva? Dacă nu, vă spun eu: „Cantitatea este o calitate în sine” (vorba de duh îi aparţine lui Stalin, un individ care a lucrat doar cu cantităţi mari, de exemplu având în spate între 20 şi 30 de milioane de morţi doar din propriul popor – Alo! Domnu’ Băse! Se aude?!?! Nici nu suntem atâţia în România!).

Tocmai mă bucuram când am văzut că blogosfera româneasca se mişcă pe tema asta mai bine decât mediul on-line românesc  în ansamblul său. Şi am vrut să verific ce au spus primii 50 de bloggeri din faimosul ZeList. Cine mă ştie, îşi dă seama că am avut răbdarea să deschid fiecare link şi să şi caut în luna aprilie un post care să menţioneze ceva, orice, despre „Ziua Pământului„.

Cum stăm? Păi uite aşa stăm:

  1. Cabral – NIMIC
  2. Ciutacu – NIMIC
  3. Badea – NIMIC
  4. Bookblog – NIMIC
  5. Voxpublica – nu se pune că e site de ştiri şi i-au zis blog
  6. Reportervirtual – cam la fel cu cel de mai sus
  7. Palatul Sutu – NIMIC
  8. Let’s Do It Romania! – ăştia ocupă de ceva similar şi poate tocmai de aia nu au nicio scuză! (oricum, nu prea e blog)
  9. Tudor Chirilă – NIMIC
  10. Paginademedia – tot site de ştiri (şi chiar şi aşa nu au menţionat nimic)
  11. Chinezu – NIMIC
  12. Tolontan – NIMIC
  13. Manafu – NIMIC
  14. Umbrela Verde – acelaşi comentariu ca la Let’s Do It Romania!
  15. Piticu – NIMIC
  16. Vania – NIMIC
  17. Alex Mazilu – primul care a scris ceva!
  18. Refresh – NIMIC (dar iar e site de ştiri)
  19. Monden – NIMIC
  20. Daniel Răduţă – este acolo prin conjunctură, deci nu se pune
  21. Bobby Voicu – NIMIC
  22. Adi Hădean – NIMIC
  23. Bucurenci – NIMIC (dacă e implicat în 100 de campanii şi dacă a scris pe tema asta în 2009, crede că scapă? Din contră!)
  24. Metropotam – NIMIC
  25. Spune NU drogurilor – NIMIC
  26. Pandora’s –  a doua menţiune în primele 50 de bloguri!
  27. Petreanu – NIMIC
  28. Comanescu – NIMIC
  29. Jurnal de noapte – NIMIC
  30. Groparu – NIMIC
  31. Bendeac – NIMIC
  32. Scriem Româneşte – NIMIC
  33. Adrian Ciubotaru – NIMIC
  34. eBucătăria – NIMIC
  35. Moshe & Mordechai – NIMIC
  36. Feeder – NIMIC
  37. De Ce Blog – NIMIC
  38. Mile Cărpenişan – De mortuis nihil nisi bene
  39. Năstase – NIMIC
  40. Ovidiu Sârb – NIMIC
  41. Dono – NIMIC
  42. Oana Stoica Mujea – NIMIC
  43. Tomata cu scufiţă – NIMIC
  44. Schimb de cărţi – NIMIC
  45. Fredo & Pid’Jin – NIMIC (şi ar fi putut! Că sunt doi porumbei cărora le pasă!)
  46. Dragoş Stanca – NIMIC
  47. Orlando Nicoară – NIMIC
  48. Pitzipoanca – NIMIC
  49. Mihnea Măruţă – NIMIC
  50. Questionare – NIMIC

Un total de 4%…

Hmmm… O fi prea mare subiectul? Şi dacă cei de mai sus nu pun umărul… Cine să o facă? Locul 43.827?

Eu rămân cu impresia creată de o cunoştinţă. Acea cunoştinţă pe care sigur o avem cu toţi. Acea cunoştinţă care în vorbe e gata de orice şi critică orice gest reprobabil. Dar care în fapte aruncă fără nicio jenă un pet de 2 l pe jos, cu motivaţia că „e deja murdar” şi „mai sunt şi altele”.

Câţi dintre cei 21 de milioane de români au sărbătorit 22 aprilie, nu prin vreo acţiune măreaţă, dar măcar prin a nu arunca aiurea ceva în acea zi?

O să spuneţi că e un gest mărunt… DA! Dar ar fi 21 de milioane de gesturi mărunte!...

Comentarii»

1. octavpelin - Aprilie 24, 2010

Manuel,noroc cu Gabi si cu tine,am comentat pe posturile voastre,despre ziua pamantului,o zi insorita🙂

atitudini - Aprilie 24, 2010

@Octav
Merci Octav!

Weeend placut.

2. Florentin (ATP)-admin 20 x Schindler - Aprilie 24, 2010

Interesanta statistica ta, dar si trista constatarea.
In ce ma privste, am plantat pomi cu elevii. Insa, nu am scris… Mea culpa!

atitudini - Aprilie 24, 2010

@Florentin
Bravo! Ramane ceva. Ceva ce conteaza…

3. Hi5 « Ioan Usca - Aprilie 24, 2010

[…] Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping […]

4. Vania - Aprilie 24, 2010

Nu ştiu de ce, am presupus că la mine se caută literatură originală, nu articole omagiale…

atitudini - Aprilie 24, 2010

Vania, sunt sigur ca intelegi.

Analiza am facut-o pe primele 50 de bloguri, fara exceptie. Inclusiv Mile, care nu mai e.

Ai ajuns in „lumea de sus”… suporti consecintele!

Ai trafic, ai fani, ai tot ce iti trebuie. Stiu ce gasesc pe blogul tau. Si nu de ieri, de azi… Dar asta nu inseamna ca trebuie sa gasesc o scuza. In primele 50 sunt si bloguri dedicate mancarii. Am vazut, ca nu sunt orb. Si tot nu le-am scuzat…

Deci nu te supara, ca nu am aruncat anatema. Am constatat. Atat. Gandeste-te ca sunt absolvent de ecologie si imi pasa. Altfel nici nu mi-as fi pierdut 3 ore sambata ca sa scriu ce am scris. Nu are nici legatura cu politica nici cu altceva. Doar cu mediul…

Sorry daca te-am ofensat, dar nu ai de ce.

Spor!

5. brindusa - Aprilie 24, 2010

E bine cand reusesti sa faci curat in fata casei si imprejurimi?
Eu zic ca-i o treaba marunta, fara reclama multa!
Da asta e…Nimic!
Pet-urile subzista peste 100 de ani si dozele de bere sunt toxice!!! Curatenie? Pe noru’asta de lupte crancene?
Poate se vor intoarce delfinii si in mare! Da’ gunoaiele trebuie sa dispara! Fara nicio reclama tipic corporatista!

atitudini - Aprilie 24, 2010

@Brandusa
E bine cand faci curat in fata casei. Iti dai seama ca inseamna munca si te gandesti de 2 ori cand arunci un PET in alta parte….

6. brindusa - Aprilie 24, 2010

@atitudini!
Pet-urile au fost comercializate de hraparetii rechini, inchinatori si adulatorii Vitelului de Aur -Banul.
Si-au incaput pe mana unor needucati! De un litru sau doi, Pet-ul tot Pet ramane! Nu ar mai trebui produs si nici folosit!
Sunt atatia ce arunca in strada cu deseuri toxice! Ce-or cauta pe pamant? Nu stiu! Poate in sub pamant SRL ( ca ar fi vietutori si pe-acolo) s-ar strange mizeriile si datorita incandescentei lavei ar dispare ! Cenusa este buna pentru agricultori!
Imi stimez pamantul si Pet-urile se pot inghesui in cosul de gunoi! Sa nu fie reciclabil! Prefer aerul curat (nici termopanul nu-mi place!).

7. Mariana - Aprilie 24, 2010

Am nimerit aici oarecum din întâmplare şi ţin să-mi spun părerea:
Indiferent pe ce poziţie s-ar afla un blog, în indiferent ce clasament, autorul său e liber să scrie despre ce vrea şi nu e obligat să ia atitudine în absolut nici o privinţă. Ne-am desprins de comunismul care ne impunea să fim militanţi. Ne-am câştigat (plătind scump) libertatea de a nu ne pune în slujba nici unei cauze, oricând de nobilă ar fi.
Nu mai vrem nici o dictatură, nici măcar una ecologistă!🙂

atitudini - Aprilie 24, 2010

@Mariana
Asa e!

Tocmai de asta cred ca pot sa-l injur aici cat vreau eu pe Base sau PD-ul care-l pupa-n dos.

Pe partea cu dictatura „ecologista” mmmhhh… poate vrei sa citesti si ce am scris aici sau aici.

Ce am spus eu mai sus, in postul asta, multi ar categorisi la capitolul „bun simt”. Eu o pun la grija fata de om. Altii ar pune-o la grija fata de mediu. A nu arunca un PET pe jos, a-l arunca la tomberonul de plastice, a stinge lumina daca nu esti in camera (sau aparatul de aer conditionat), a nu lasa apa sa curga in nestire… toate sunt pentru noi din punctul meu de vedere. Altii le vad ca „ecologiste”. Altii ca „de bun simt”.

Si grija fata de om, bunul simt sau comportamentul „ecologist”, toate se creeaza si deprind prin repetitie.

Ziua Pamantului este o buna ocazie sa repetam toti lectia pe care ar fi trebuit s-o invatam in primii ani de viata. Cei care au depasit acei primi ani fara s-o invete… de multe ori sunt cazuri fara speranta. Dar noile generatii nu!

Si de asta este nevoie si de cantitate. Si de asta este nevoie ca si blogurile „cu pretentii” sa se implice. La fel si bloggerii din spate.

Si asta cred eu. De aceea si argumentez. Pe blogul meu…

Libertate te iubesc!

8. Costin - Aprilie 24, 2010

Cred ca puteai sa atragi atentia si fara sa pinguiesti fara rost articole care nu au nicio legatura cu ce ai scris tu.

Just my 2c.

atitudini - Aprilie 24, 2010

@Costin
Fiecare are voie sa fie idiot in felul sau!

Eu sperand ca oamenii sa citeasca si sa inteleaga. Altii crezandu-se miezul din dodoaşcă.

Si daca iti trece prin capsor ca e vorba de trafic sau alte alea…. pot obtine trafic cu Udrea, EBA si alte pitzipoance goale de 100 de ori mai usor decat scriind verzi si uscate despre „Ziua Pamantului” (ce tampenie din partea mea!!!!).

Citeste! Nu o sa doara! Si citeste tot articolul, nu doar titlul! Chiar daca iti ia mai mult decat i-a luat lu’ Zeus sa termine Levantul…

9. Costin - Aprilie 24, 2010

Nu trebuie sa sari de cur in sus de pomana ca nu te-a facut nimeni idiot. Doar ti-am spus ca tu vorbesti despre servicii sms si pinguiesti articole despre ulei de motor.

PS. Am citit, stai linistit. Da-mi voie totusi sa-mi aleg totusi singur subiectele pentru blog🙂.

atitudini - Aprilie 25, 2010

@Costin
Stiu bine despre ce vorbesc. Eu am pinguit blogul, prin ultimul articol. Si am verificat arhiva de articole. Nu ma intereseaza subiectul ultimului articol, criteriul de selectie a fost unul singur: primele 50 din ZeList.

Sunt bloguri de haleala acolo care in vecii vecilor nu vor scrie de „Ziua Pamantului”. Stiu. Dar sunt acolo, sus. Intrand in detalii nu se mai vede esentialul si de aceea vreau sa raman la esential – e naspa pe partea asta cu mediul & shit in Romania.

Fiecare poate scrie ce vrea pe blogul lui – nu e nicio obligatie INCA. Sa vedem daca si Base va mai fi mult timp de acord cu atata libertate. Sau cei din jurul lui care nu accepta sa le fie injurat idolul.

Pingurile si lista interminabila postata au avut o singura logica: sa impresioneze. Sa se vada ca in spatele unor concluzii e munca si asta sa intareasca concluziile. Puteam face acelasi lucru in 2 randuri. Am preferat varianta cu lista, pingurile etc. tocmai pentru a sublinia concluziile.

Spor!

10. A fost odată în România…(7) « Dispecer Blogosferă - Aprilie 25, 2010

[…] “la bătaie”, pe linia de aşteptare, şi cealaltă “la prindere”, în câmpul de joc, tehnica constând în lovirea unei mingi cu un baston de lemn de către fiecare […]

11. Inca1 - Aprilie 25, 2010

ca sa mai ai o cifra la statistici, iti zic ca nici eu nu am scris nimic despre ziua pamantului:)) oricum, stii zicea o chestie regretatul george carlin: cum naiba vrem noi sa avem grija de planeta, cand inca nu suntem in stare sa avem grija de cei de langa noi.

12. Elisa - Aprilie 25, 2010

Eu nu arunc niciodata nimic pe jos,deci se pun 365,5 de… ca mine intr-o zi dintr-un an si inmultit cu zeci de ani,atat de curat este pamantul pe unde-am trecut eu. 😀

13. Elefănţica Teo vrea deputăţie…ultimul episod « Dispecer Blogosferă - Aprilie 25, 2010

[…] spunea Vania, frust: Alex Mazilu – Blog foto zilnic, Cristian Lisandru, Manuel Avramescu – Un blog cu atitudini « A fost odată […]

14. Urmează: Băieţii din munţi… « Consiliul Naţional al Blogosferei - Aprilie 26, 2010

[…] Caius, Cristian Lisandru, Dispecer, ISU, Andi, Lilick, LinkPing, Manuel, Natasa, Nea Costache, Orfiv, Vania « […]

15. infinity downline - Mai 3, 2010

infinity downline…

Great post I really enjoyed reading it….


Lasă un răspuns

