jump to navigation

De ce? Mai 16, 2010

Posted by atitudini in Politica in Romania.
Tags: , , , , , , , , , ,
trackback

Uitaţi cum arată realitatea (deşi sunt sigur că aveţi şi voi propriile exemple în jurul vostru):

M-a anunţat taică-meu că au terminat de recalculat salariile la instituţia unde lucrează (bugetar de lux, inginer în domeniul cadastrului).

În urma recalculării prin aplicarea salarizării unice şi a procentului de „solidaritate” (25%), salariul scade de la 2.200 lei (bani în mână cu tot cu puşca şi cureaua lată, la o vechime de 34 ani în câmpul muncii) la 1.300 lei (bani în mână).

În acelaşi timp la maică-mea (pensionară nesimţită, fostă inginer topograf), care este pensionată medical (un mizilic de hepatită C cronică, bonus de la o internare în sistemul medical românesc), prin aplicarea recalculării pensiilor (care elimină pensionarii nesimţiţi) şi a procentului de „solidaritate” (15%), pensia scade de la 900 lei la 650 lei.

Personajul care anunţă chestiile de mai sus cere solidaritate. Acelaşi personaj este creatorul dialogului de mai jos:
Întrebare: De buget vă pun, da, am. De buget, da, am. Am, că v-am ascultat 40 de minute, în care discutaţi despre sistemul de clienţi şi ceea ce am reţinut din ceea ce aţi spus dumneavoastră este faptul că anumite categorii sociale, de ordinul sutelor de oameni, în anumite judeţe, sau de ordinul zecilor de mii sau miilor în alte judeţe, devin clienţii propriilor bani sau bugetului public, să spunem aşa, da?
Preşedintele României, Traian Băsescu: Da, stimulaţi de politicieni, că omului dacă-i dai, zice „dă-mi, Doamne!”.
Întrebare: Exact. Dar mai există o categorie de clienţi politici, la care aţi făcut referire, înclusiv în debutul conferinţei de presă de astăzi: e vorba de cei apropiaţi partidelor aflate la putere, inevitabil. Probabil că cunoaşteţi cazul patinoarului de la Braşov, realizat cu aproximativ 12 milioane de euro, bani de la CNI, de trei ori costul unui patinoar similar din Ungaria.
Preşedintele României, Traian Băsescu: Cât spuneţi că a costat?
Întrebare: Aproape 12 milioane de euro, dar nu vă pot da cifra, pentru că n-au fost făcute publice încă. Le aşteptăm şi noi.
Preşedintele României, Traian Băsescu: Vă daţi seama că, de la nivelul Preşedintelui, să te uiţi la …
Întrebare: Sigur, 12 milioane, da. Vă spunem noi, că am fost …
Preşedintele României, Traian Băsescu: Nu, dar să te uiţi la patinoare, e greu să vă spun.
Întrebare: Noi ne-am uitat la patinoare şi noi am fost în Ungaria şi am găsit unul construit cu patru milioane – cu acelaşi număr de locuri, cu acelaşi teren şi aşa mai departe. Şi întrebarea era următoarea: de ce susţineţi un guvern care face asemenea lucruri? Care propulsează oameni dubioşi la posturi de directori sau care întreţine ceea ce dumneavoastră aţi numit mai devreme clientela politică, prin distribuţia privilegiată?
Preşedintele României, Traian Băsescu: Puteti să-mi spuneţi numele ministrului care a finanţat cu 12 milioane, în loc de patru, cât spuneţi dumneavoastră? Asta, una. Şi daţi-mi…
Întrebare: Domnul Blaga. Şi a fost încheiată pe mandatul doamnei Udrea, investiţia. Inaugarată de ambii, în tandem – au tăiat panglica amândoi.
Preşedintele României, Traian Băsescu: Bun. Deci, ai cui sunt clienţii? Că asta nu mi-e clar.
Întrebare: Păi, este un domn consilier PD-L din Turda, care a câştigat în ultimul an şi jumătate contracte de 70 de milioane de euro.
Preşedintele României, Traian Băsescu: Domnule Tolontan, dacă-mi faceţi o sesizare, vă dau cuvântul meu de onoare că o trimit la Parchet. Deci, daţi-mi o sesizare.
Întrebare: Nu, că nu e treaba mea să vă fac dumneavoastră sesizări. Noi scriem. Sunt aici doar ca să vă pun întrebarea următoare: de ce susţineţi un guvern care face investiţii de acest tip?
Preşedintele României, Traian Băsescu: Domnule Tolontan, cred că aş susţine orice guvern care face investiţii corecte, necesare. Acum, dacă discutăm în mod cinstit, nu cred că România nu avea nevoie de un patinoar – înţeleg că…
Întrebare: Nu, avea cu siguranţă, dar cu acei bani se făceau trei, sigur că da. Are nevoie de multe patinoare …
Preşedintele României, Traian Băsescu: Deci avea nevoie de un patinoar.
Întrebare: Bineînţeles.
Preşedintele României, Traian Băsescu: E în regulă. Dacă, însă, în procesul de construcţie s-au făcut ilegalităţi, în cazul în care dumneavoastră nu aţi sesizat Parchetul, ca bun român, daţi-mi, vă rog, mie – sesizaţi preşedintele României.
Întrebare: Nu, iertaţi-mă, aici sunt în interiorul aceleiaşi întrebări şi de asta insist. Nu este vorba de ilegalitate. Este vorba de oportunitate.
Preşedintele României, Traian Băsescu: Domnule Tolontan, am marea rugăminte. Am ajuns amândoi la concluzia că ne trebuie probabil încă vreo zece patinoare, din câte ştiu eu, ne-ar trebui în România. Dar, dumneavoastră suspectaţi o ilegalitate.
Întrebare: Nu, nu, nu. Noi suspectăm faptul că a fost făcut de trei ori mai scump, nu ilegal.
Preşedintele României, Traian Băsescu: Păi, asta e ilegal!
Întrebare: Nu ştim. Poate că este legal în România şi, atunci avem o problemă.
Preşedintele României, Traian Băsescu: Este ilegal. Dacă dumneavoastră ştiţi că este mai scump de trei ori, categoric este ilegal. Eu, uite, vă spun eu. Îl credeţi pe şeful statului?
Întrebare: Bine, aici ar trebui să vorbească un tribunal ca să… Nu, nu vă cred.
Preşedintele României, Traian Băsescu: Am o mare rugăminte. Puneţi, scrieţi două rânduri. Spuneţi: „Domnule Preşedinte, vă semnalez că s-a construit un patinoar mult mai scump decât trebuia să fie”; şi eu o trimit direct la Parchet. Vă mulţumesc!

Întrebare: Domnule Preşedinte, în calitate de om politic la vârf în ultimii 20 de ani şi de fost preşedinte de partid, deţinător al multor funcţii în stat, consideraţi că aveţi o responsabilitate în crearea acestui stat clientelar în care trăim astăzi?

Preşedintele României, Traian Băsescu: Mărturisesc că atunci când am sesizat – pentru că eu nu vorbesc de acum de statul clientelar sau statul ineficient, vorbesc mai demult. Sigur că, aşa cum vă spuneam, sunt parte a clasei politice şi nu pot spune că sunt deasupra ei, chiar dacă am observat de câţiva ani că trebuie făcut ceva. Iar faptul că nu ai avut condiţii să faci sau nu ai putut să faci, asta nu e o scuză pentru oameni. Ei spun: te-am ales, de ce nu ai rezolvat problema? Deci îmi asum şi eu parte din ceea ce îmi revine.

Sursa: Presidency.ro

Deci salariaţii şi pensionarii trebuie fie solidari pentru a putea fi construite şi alte patinoare, nu?

Ei bine: NU!

Comentarii»

1. CAPCANA TRECUTULUI « - Mai 16, 2010

[…] OF SOLITAIRE (ZeList); FLAVIUS OBEADĂ (Dor de maci. Împreunări); GABRIELA ELENA (drum crucial); ATITUDINI (de ce?); LEO (un PA şi-o PA-ezie); CĂLIN HERA (yuan coca-cola); ORFIV (Halina Poswiatowska); MIRELAPETE […]

2. rhorvath - Mai 16, 2010

BASESCU CRIMA SI PEDEAPSA
SENZATIONAL !
CINEASTUL ROBERT HORVATH TRIMITE DOCUMENTUL AUDIO AL
CRIMEI BASESCU DIN PORTUL ROUEN FIRMEI SHELL, INCENDIATA IN 1981. http://blog.imperiaonline.me/traian-basescu-recunoaste-o-falsificare-de-probe.html. IN ACEST AUDIO BASESCU RECUNOASTE FALSIFICAREA PROBELOR,
Scriu aceste randuri de la locul crimei. Acesta este articolul 4 al serialului.
El poate fi urmarit in intregime pe http://devanewyork.blogspot.com/
Vizita mea la compania SHELL al carei instalatii din Portul Rouen au fost incendiate de Traian Basescu, a fost filmata in intregime si fac parte din
documentarul CRIMA SI PEDEAPSA. In aceste zile duc tratative cu diferite
statii japoneze inclusiv in Franta cu CANALUL 5 ( international ) pentru difuzare. Acesta este doar inceputul – interesul mediei francezeste major.
Nu demult postam pe blogul meu urmatorul comentariu :
“Intr-un articol publicat in 2 februarie 2008, si dedicat vizitei pe care pe care urma sa o efectueze in Romania presedintele Frantei Nicolas Sarkozy dupa doua zile, “LE MATIN semnala insa faptul ca Traian Basescu “mai are inca de lamurit cu autoritatile franceze incidentul din portul Rouen, de acum 27 de ani” si avertiza ca “Intr-un moment de suparare, dosarul incendiatorului poate fi activat”. In acelasi articol, se mai amintea ca “Sarkozy este in primul rand promotor al intereselor economice si politice ale Frantei” Iar cand onoarea Frantei este la incercare el devine de-a dreptul nervos”. Daca se pune din nou dosarul pe rol in Franta va dati seama ca, cele 12 milioane de dolari de atunci, paguba, se ridica acum la vreo100 de milioane de dolari cu dobinzi cu tot. Basca ca, propietarii tuturor vaselor incendiate pot cere despagubiri cit vor muschii lor avind in vedere cum ca, autorul incendiului capitanului lui peste prajit este cunoscut prin insasi declaratia audenuntatoare facuta de securistul Basescu care a mimat si meseria de capitan. Totul este ca, cei de la Shell, indiferent de ce vrea sau nu vrea Sarkozy, sa redeschida cazul. Totul este ca, la urechile lor sa ajunga informatia necesara.”
IN DECURSUL ACESTEI ZILE AM VIZITAT SEDIUL COMPANIEI SHELL Société des Pétroles Shell,
PREZENTAND TOATE DOCUMENTELE DESPRE CRIMA BASESCU DE LA ROUEN, INCLUSIV DOCUMENTUL AUDIO IN CARE BASESCU RECUNOASTE
CA A INCENDIAT 37 DE VASE SI A FALSIFICAT PROBELE PENTRU A DERUTA AUTORITATILE FRANCEZE
AM TRIMIS DEASEMENEA O SCRISOARE CONFIDENTIALA CATRE PETER VOSER CEO of Shell.
„acum, pot să o spun public, nu mai e nici un secret, am schimbat ceva în instalaţie înainte să permitem accesul autorităţilor franceze la bord, ceea ce a făcut imposibilă demonstraţia, demonstrarea vinei noastre“.

Iata inregistrare audio cu Traian Basescu povestind despre o intamplare in care a fost implicat la inceputul carierei sale de comandant de nava, mai exact cand era comandant al navei Arges, prima nava primita in comanda.
Ce s-a intamplat?
Era la vreo 3 luni comandantul acestei nave, nava ancorata intr-un port din Franta, a izbucnit un incendiu in care au fost implicate 38 de nave, efectul a fost o poluare masiva a Senei, nava sa fiind suspectata ca fiind cauza incendiului.
Ce a facut presedintele nostru Traian Basescu in timpul si dupa cele 28 de zile de ancheta?
Ascultati-l pe el personal, cu atentie maxima in jurul minutului 2 al inregistrarii audio:

Inregistrare AUDIO :
http://blog.imperiaonline.me/traian-basescu-recunoaste-o-falsificare-de-probe.html
ACESTE RANDURI ANUNTA DECESUL LUI TRAIAN BASESCU….. DEOCAMDATA POLITIC SI SANSA
DE A ALEGE INTRE O PUSCARIE ROMANEASCA SAU UNA FRANCEZA !

Robert Horvath -Deva Cineast si ziarist de investigatii New York- Tokyo
Corespondenta speciala 
http://devanewyork.blogspot.com

http://www.devagallery.com/

3. octavpelin - Mai 16, 2010

Manuel ,realitatea este nasoala,ne asteapta vremuri grele,o duminica linistita !

4. Elena - Mai 16, 2010

cred ca intr-un final decizia luata de boc va fi una apreciata pana la urma de marea majoritate a romanilor

atitudini - Mai 16, 2010

@Elena
Asa cred si eu. Audienta unui harkiri in direct cu greu ar putea fi egalata…

Poate doar de un harakiri in grup, el si cu Base😛

5. Pe 19 mai toti somerii din Bucuresti si imprejurimi la miting « Hai ca se poate! - Mai 16, 2010

[…] on DE CE NU PROTESTAM IMPREU…popateapa on DE CE NU PROTESTAM IMPREU…De ce? « Un bl… on Discursul lui Basescu este inc…theodora0303 on DE CE NU […]

6. Gand_licitat - Mai 16, 2010
7. Paturi suprapuse « Link-Ping - Mai 16, 2010

[…] cu desăvârşire bizar, pe care cred că-l veţi deduce din fotografiile de mai jos – – – – – – – – […]

8. Toni - Mai 16, 2010

Cătălin Tolontan are prea mult bun simţ.
Răspunsul corect era:
Domnule Preşedinte,
În primul rând, procuratura trebuia să se auto-sesizeze de multişor, informaţiile sunt publice şi cunoscute de pupulaţie.
În al doilea rând, dacă voiam să sesizer procuratura, nu veneam la preşedintele României să-mi pună o pilă.
În al treilea rând, nici măcar nu trebuia să vin eu aici, trebuia să fiu invitat şi rugat frumos să contribui la clarificarea unor grave cazuri de corupţie, notorii.
În concluzie, eşti o javră sinistră, un mafiot periculos care-ţi acoperi famiglia pe faţă, la TV, fără nici o ruşine, fără jenă, fără frică de legile statului, încă neabrogate, şi trebuie să crapi dracului odată, spre binele românilor şi al tuturor celor care suferă în solidar cu noi! Demisia, nemernicule!
La care aş fi adăugat, spre camerele TV: Fraţilor, let’s fuck the bastard, că nu se mai poate!

9. Toni - Mai 16, 2010

Despre măcelărirea veniturilor, no comment!
Nu mai are nici un sens.
La Cotroceni! La Cotroceni! La Cotroceni!
Avem o treabă acolo.

10. Lidia - Mai 16, 2010

Solidaritatea conform DEX reprezinta „sentimentul care îi determină pe oameni să-și acorde ajutor reciproc” deci este un act voit, benevol…Oare vreunul dintre cei carora li se va opri acest procent din salariu/pensie isi doreste acest lucru? In plus, cu cine ar trebui sa fie solidari? Cu Basescu? Cu situatia in care a ajuns tara din cauza lui, cu incompetenta oamenilor lui si cu prostia si naivitatea oamenilor care l-au votat?

11. Lilick - Mai 16, 2010

Zic si eu ca Toni: „La Cotroceni!”.

12. transildania - Mai 16, 2010

Existau si exista in continuare foarte multe alternative la aceste masuri. Problema e ca sunt ignorate.

13. CodexAlimentarius.info - Mai 17, 2010

Va rugam sa promovati site-ul nostru. Detalii aici: http://codexalimentarius.info/?page_id=263

atitudini - Mai 17, 2010

@CodexAlimentarius
Ramane intrebarea: DE CE?

14. Dragos Dehelean - Mai 17, 2010

E real cazul?

atitudini - Mai 17, 2010

@Dragos
Cat se poate. As rade, dar nu prea e de ras… „Povestea” e cat se poate de reala si de personala.

Spor!

15. Dragos Dehelean – activism civic, politic si de mediu » Blog Archive » Romania e in criza de omenie - Mai 18, 2010

[…] schimb a scris Manuel despre acelasi subiect. Poate voi scrie si eu […]

16. Se poate transforma dragostea în greață ? - Mai 26, 2010

[…] de seară : De ce? Malul celălalt Tagged with: bat-o […]


Lasă un răspuns

