jump to navigation

Pedofilie, curvie, hoţie, minciună, avariţie, făţărnicie… bine aţi venit în biserică! Iulie 30, 2011

Posted by atitudini in Atitudini.
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,
trackback

Întâi, bunu-bunu: un filmuleţ din mai 2011, care prezintă câteva dintre miile de cazuri de toate felurile care se petrec în linişte în mult-lăudata BOR şi care nu sunt cu mult diferite de ce se întâmplă prin alte biserici creştine (a se vedea cazurile oribile din Anglia, Spania, SUA etc.):

Apoi, să vedem ce spun băieţii costumaţi în Batman pe tema asta. Şi pentru asta apelez la un articol frumos însăilat şi documentat, pe care l-am găsit citat de mai multe surse ortodoxe: „Despre păcatele preoţilor„. Din el vă prezint esenţa ca să nu ne încurcă în multele citate şi poveşti:

Citat 1: Linia standard pe care merg slujitorii altarului care vor să contracareze bârfele pe seama preoţilor păcătoşi este repetarea cuvântului evanghelic: „Nu judecaţi, ca să nu fiţi judecaţi…” O astfel de abordare mi se pare incompletă.

Citat 2: Voi începe scurtul meu articol menţionând faptul că unele dintre scandalurile în care este implicată Biserica de către mass-media sunt nefondate, acuzele nefiind adevărate.

Citat 3: Preoţii sunt, într-un fel, nu numai copii ai parohiei în care au crescut, ci şi roadele parohiei pe care o păstoresc. Dacă parohia în care au crescut era plină de oameni iubitori de patimi, de oameni cu o credinţă superficială, aceştia şi-au pus amprenta pe sufletul viitorului preot. Şi dacă oamenii care vin la un preot duhovnic sunt molateci în viaţa duhovnicească, dacă duc o viaţă potrivnică Evangheliei, nu îngreunează ei viaţa preotului? Ba da. Şi dacă preotul nu duce viaţă de sfinţenie, se va lăsa molipsit de duhul lumesc al celor pe care îi păstoreşte.

Adică:

  1. nu judeca!
  2. o parte sunt minciuni
  3. enoriaşii sunt de vină pentru că au credinţa slabă

În condiţiile acestea cum mai pot intra cu inima împăcată într-o biserică? Mă uit la popă şi mi-e imposibil să nu mă gândesc la ce copil o fi pipăit cu o zi în urmă, câţi bani o să scoată din slujba de duminică şi pe cine o să afurisească pentru că nu a dat suficient la înmormântare, ce partid o să susţină în alegeri din amvon şi cât o să ceară pentru promovarea „sfintei doctrine”.

Iar dintre cazurile din filmuleţul de la început am neplăcerea ca pe cel de la biserica Belvedere să îl cunosc personal. Pentru că am văzut un preot care se luptă pentru lăcaşul de cult şi comunitate (în ordinea asta) l-am ajutat atât din consiliul local cât şi la una dintre alocările de sume guvernamentale. Nu i-am cerut niciodată nimic. Prost am fost! Văd că pentru 1.000  € omul schimbă şi conţinutul slujbei. Ţinând cont că prin 2008 pentru parohia Belvedere au fost alocaţi (la fel ca pentru alte 316 alte biserici – vezi HG 510/2008) 50.000 lei datorită propunerii făcute de mine, aş fi putut obţine vreo 12 predici… poate cu reducere pentru volum mă duceam în 15 predici despre ce doctrină vroia muşchiul meu. Eu m-am dus la şase luni după să văd dacă au ajuns banii la parohie. Am aflat că 80% i-a reţinut Arhiepiscopia Bucureştilor. Deturnare de fonduri? Vai de mine! Cum se poate aşa ceva?!? Nu mai spune, că te afuriseşte popa… (pentru cei care le mai au cu alocările bugetare, precizez că prin HG banii au fost menţinonaţi atât ca sumă cât şi ca destinaţie: 50.000 lei, parohia Belvedere)

Anul acesta am fost pentru prima dată la mănăstirile din Bucovina. Chiar de Paşte. Cum o să mai pot intra eu într-o mănăstire când la Agapia am aflat că mai sunt doar 3 familii de mireni, restul satului aparţine integral mănăstirii, iar celor 3 li s-a pus în vedere că dacă atunci când dau colţul nu donează mănăstirii casa şi terenul nu vor fi îngropaţi? Nu mai vorbesc de miile de hectare de pădure „bisericească” în care se taie „în linişte” pentru că nimeni nu are curajul să scoată o şoaptă de frica afuriseniei...

Frumos, nu?

În toată polologhia aia de discurs dogmatic numit „Despre păcatele preoţilor” o dată nu am văzut menţionat ceva de genul: avem o problemă, ne aşezăm la masă, căutăm soluţii pe care ulterior le şi aplicăm.

Dar de ce să te apuci de rezolvatul problemelor? Nu e mai plăcut aşa? Mai o bucuţă, mai un vin, mai o distracţie, mai un ban, mai o maşină elegantă etc.

Păcat... (eufemism sau oximoron?)

Comentarii»

1. marian - Iulie 30, 2011

Biserica…nu-i pentru oameni” normali” si in mod sigur nu-i pentru …” sfinti „! Biserica-i pentru curve, pedofili,hoti , avari , fatarnici…Nu stiu sigur daca-i si pentru mincinosi .Un mincinos de marca, un „meserias”, daca minte in lume poate sa minta cu acelasi succes si in biserica.Atunci{ daca este cu putinta in felul acesta are si o ocupatie …stabila si bine remunerata si cu niste castiguri : ” daca nu curge …pica „}se face preot. Mincinosul se face…preot. Unii relizeaza dupa un timp { cunoscand-uL pe Dumnezeu} ca poti mintii o lume intreaga …mult timp insa nu te poti mintii pe tine…la nesfarsit, nu-ti poti insela constiinta la nesfarsit si atunci intervine…HARUL iar aceia ce reusesc asta devin cu adevarat preoti { slujbasi ai lui Dumnezeu } , pastori sau pescari de…suflete. Pentru aceea nu mai exista nimic material care sa conteze. Din pacate …acestia sunt prea putini.Acestia isi dedica intreaga existenta sufletelor necajite si batute de soarta . Sunt totusi….prea putini iar cei multi care continua in minciuna fac ca in randul enoriasilor, in randurile credinciosilor{ credinciosi in Domnul} sa intervina…neincrederea in biserica , nu numai in slujitorii ei. Nu stiu in ce masura acest fapt este grav…omul a fost lasat liber cugetator inca de la Facere{ Geneza} iar Dumnezeu i-a lasat libertatea de constiinta neingradita . Legile au fost date abia …dupa.

2. Cât costă şi cât face o idee « m27romania - August 1, 2011

[…] în plină lună de concedii credem că este plăcut de privit şi pus la dospit pentru alte idei… Acesta este rostul marketingului creativ. Iar noi, la M27, credem în aşa […]


Lasă un răspuns

